Cyklistické tímy na sociálnych sieťach: Ineos má najviac fanúšikov

Tagy:
Cyklistické tímy na sociálnych sieťach: Ineos má najviac fanúšikov>

Fotografie a videá z pretekov, tréningov, zo zákulisia. Aktuálne informácie, vyjadrenia cyklistov, trénerov a športových riaditeľov, zaujímavé štatistiky a infografiky, zábavné kampane. Cyklistické World Tour tímy využívajú na komunikáciu s fanúšikmi prakticky každý deň sociálne siete Facebook, Instagram, Twitter aj Youtube.  Zamestnávajú ľudí, ktorí sa špecializujú výhradne na ne.

Ako môžete vidieť v tabuľke nižšie, niektoré tímy už sleduje viac ľudí na Instagrame ako na Facebooku. Sledovanosť tímov ovplyvňuje mnoho faktorov. Nie je to len o sile značky tímu a o tom, ako dlho jazdí v pelotóne. Napríklad tímy Movistar a Trek-Segafredo zdieľajú informácie o mužskom i ženskom tíme na jednom profile, zatiaľ čo tím CCC oddelene. Francúzske tímy Ag2R La Mondiale a FDJ komunikujú primárne vo francúzštine, zatiaľ čo väčšina tímov pochopiteľne v angličtine.   

Najsledovanejší je Ineos

Najviac ľudí sleduje na sociálnych sieťach tím Ineos. Na Instagrame 872-tisíc a na Facebooku 892-tisíc followerov. Druhý je Movistar, obľúbený najmä v "španielsky hovoriacich" krajinách, a tretí Trek-Segafredo. Zaujímavosťou je, že najsledovanejší cestný cyklista Peter Sagan má mnohonásobne viac followerov ako jeho tím Bora-Hansgrohe. Sagana sleduje na Instagrame 1 600 000 ľudí a na Facebooku 1 180 000 podporovateľov.

Ako "postuje" Michal Kwiatkowski?

Aj väčšina cyklistov komunikuje s fanúšikmi cez sociálne siete. Niektorí si len plnia tímové povinnosti, no niektorí jazdci staroslivo dbajú o vlastnú prezentáciu. Napríklad Michal Kwiatkowski sa snaží o aktualizáciu svojich profilov už krátko po dojazde do cieľa. Komunikuje s človekom, ktorý vyberie fotografie, prepíše slová cyklistu a publikuje posty.

"Občas som príliš zaneprázdnený a nestíham postovať. Ale pocity aj slová sú vždy moje, akurát to nedávam celé dokopy ja," vysvetlil "Kwiato" fungovanie jeho sociálnych profilov pre web Velonews.  

WT tímy - počet sledujúcich Instagram Facebook
AG2R LA MONDIALE 150 000 185 000
ASTANA PRO TEAM 284 000 365 000
BAHRAIN - MCLAREN 149 000 64 000
BORA - HANSGROHE  318 000 172 000
CCC Team 309 000 523 000
COFIDIS 72 000 108 000
DECEUNINCK - QUICK-STEP 414 000 399 000
EF PRO CYCLING 292 000 256 000
GROUPAMA-FDJ 89 000 110 000
ISRAEL START-UP NATION 46 000 710 000
LOTTO-SOUDAL 170 000 181 000
MITCHELTON - SCOTT 289 000 230 000
MOVISTAR TEAM 575 000 589 000
NTT PRO CYCLING 211 000 200 000
TEAM INEOS 872 000 892 000
TEAM SUNWEB 249 000 141 000
TEAM JUMBO-VISMA 189 000 212 000
TREK-SEGAFREDO 448 000 610 000
UAE TEAM EMIRATES 122 000 33 000

tabuľka aktuálna k 28. 2. 2020