Fotografie a videá z pretekov, tréningov, zo zákulisia. Aktuálne informácie, vyjadrenia cyklistov, trénerov a športových riaditeľov, zaujímavé štatistiky a infografiky, zábavné kampane. Cyklistické World Tour tímy využívajú na komunikáciu s fanúšikmi prakticky každý deň sociálne siete Facebook, Instagram, Twitter aj Youtube. Zamestnávajú ľudí, ktorí sa špecializujú výhradne na ne.
Ako môžete vidieť v tabuľke nižšie, niektoré tímy už sleduje viac ľudí na Instagrame ako na Facebooku. Sledovanosť tímov ovplyvňuje mnoho faktorov. Nie je to len o sile značky tímu a o tom, ako dlho jazdí v pelotóne. Napríklad tímy Movistar a Trek-Segafredo zdieľajú informácie o mužskom i ženskom tíme na jednom profile, zatiaľ čo tím CCC oddelene. Francúzske tímy Ag2R La Mondiale a FDJ komunikujú primárne vo francúzštine, zatiaľ čo väčšina tímov pochopiteľne v angličtine.
Najsledovanejší je Ineos
Najviac ľudí sleduje na sociálnych sieťach tím Ineos. Na Instagrame 872-tisíc a na Facebooku 892-tisíc followerov. Druhý je Movistar, obľúbený najmä v "španielsky hovoriacich" krajinách, a tretí Trek-Segafredo. Zaujímavosťou je, že najsledovanejší cestný cyklista Peter Sagan má mnohonásobne viac followerov ako jeho tím Bora-Hansgrohe. Sagana sleduje na Instagrame 1 600 000 ľudí a na Facebooku 1 180 000 podporovateľov.
Ako "postuje" Michal Kwiatkowski?
Aj väčšina cyklistov komunikuje s fanúšikmi cez sociálne siete. Niektorí si len plnia tímové povinnosti, no niektorí jazdci staroslivo dbajú o vlastnú prezentáciu. Napríklad Michal Kwiatkowski sa snaží o aktualizáciu svojich profilov už krátko po dojazde do cieľa. Komunikuje s človekom, ktorý vyberie fotografie, prepíše slová cyklistu a publikuje posty.
"Občas som príliš zaneprázdnený a nestíham postovať. Ale pocity aj slová sú vždy moje, akurát to nedávam celé dokopy ja," vysvetlil "Kwiato" fungovanie jeho sociálnych profilov pre web Velonews.
WT tímy - počet sledujúcich | ||
AG2R LA MONDIALE | 150 000 | 185 000 |
ASTANA PRO TEAM | 284 000 | 365 000 |
BAHRAIN - MCLAREN | 149 000 | 64 000 |
BORA - HANSGROHE | 318 000 | 172 000 |
CCC Team | 309 000 | 523 000 |
COFIDIS | 72 000 | 108 000 |
DECEUNINCK - QUICK-STEP | 414 000 | 399 000 |
EF PRO CYCLING | 292 000 | 256 000 |
GROUPAMA-FDJ | 89 000 | 110 000 |
ISRAEL START-UP NATION | 46 000 | 710 000 |
LOTTO-SOUDAL | 170 000 | 181 000 |
MITCHELTON - SCOTT | 289 000 | 230 000 |
MOVISTAR TEAM | 575 000 | 589 000 |
NTT PRO CYCLING | 211 000 | 200 000 |
TEAM INEOS | 872 000 | 892 000 |
TEAM SUNWEB | 249 000 | 141 000 |
TEAM JUMBO-VISMA | 189 000 | 212 000 |
TREK-SEGAFREDO | 448 000 | 610 000 |
UAE TEAM EMIRATES | 122 000 | 33 000 |
tabuľka aktuálna k 28. 2. 2020